Внекласная работа по предмету

Школьная газета  

27.02.2017 р.
Вітаємо переможців обласного конкурсу есе "Європа починається з тебе" - Осадчу Вікторію (10 клас) і Шамігулову Ірину (9-А клас), які посіли треті місця.
Молодці, дівчата!
Творчих вам звершень у журналістській справі!



Шкільна газета– майстерня
дитячої працьовитості, активності й творчості
        Метою шкільної освіти є соціальна зрілість випускників шкіл як важливіший параметр розвитку особистості і збереження індивідуальності. Сьогоднішній випускник зацікавлений в отриманні практично-орієнтованих знань, які потрібні йому для виживання в умовах постійного вибору. А для цього необхідна серія проб, іспитів, експериментів, які б допомогли учневі зрозуміти: «Який я? Що я можу і чого не можу? Чого я хочу і чого не хочу?»
        Складно уявити учня як розвинену особистість без практичного закріплення його знань, яке є елементом поняття соціального досвіду. Останнім часом розширюється сфера соціального спілкування учнів з дорослими. Це явище вважається досить цінним, оскільки мета виховання нині розглядається не тільки як формування в учнів певних якостей, а й набуття ними власного соціального досвіду.
       Підліткам властива орієнтація на доросле суспільство, копіювання стосунків в ньому, бажання наслідувати поведінку дорослих. Ці потреби підлітків необхідно задовольняти, але спрямовувати їх на позитивну діяльність. Одним з прикладів такої діяльності підлітка є його участь в соціальному проекті «газета».
       Шкільна газета – це своєрідний літопис школи, її реклама. Вона являє собою незвичайну майстерню, у якій зібрались працьовиті, творчі, активні  діти. Участь у випуску газети дає можливість кожному членові колективу ділитися з товаришами своїми знаннями, враженнями, інтересами; дозволяє знайомити усіх з новинами шкільного життя; сприяє вирішенню питань морального, розумового та естетичного виховання у їхній єдності. Це дає можливість дитині познайомитися з професією журналіста та визначитися в подальшому виборі свого життєвого шляху, своєї компетентності.
       Газета – це певна організаційно-педагогічна модель, що дозволяє застосувати знання учнів з багатьох шкільних дисциплін, серед яких  «Інформатика», «Українська мова та література», «Світова література», «Англійська мова», «Географія», «Історія». Окрім того, газета представляє собою проектну модель побудови освітньої діяльності. По-перше, головним та невід`ємним елементом діяльності учня у газеті є здобуття ним знань через самостійну дослідницьку діяльність. По-друге, школяр по завершенню власної роботи отримує практичний результат – друкований номер газети. Через газету створюється можливість практичного застосування знань, що є однією з найважливіших ланок та завершальним етапом опанування учнями системи наукових знань, вмінь та навичок.
        Кожен знає, як нелегко випустити цікавий і корисний номер газети. Для цього треба діяти оперативно, вчасно; бути комунікабельною людиною, володіти мовленєвою культурою; бути обізнаним із сучасними інформаційними та видавничими технологіями. Газета цікава тоді, коли вона розповідає про життя колективу, коли надана в ній інформація оперативна, переконлива і відповідає художньо-естетичним нормам оформлення. Вона може охоплювати такі рубрики: «З олівцем по школі», «Світ захоплень», «Енциклопедія чудес», «Проба пера», «Стоп-кадр», «Нам пишуть», які можуть бути написані у жанрі доповіді, репортажу, звіту, інтерв`ю, бесіди, голоса (репліки), коментарю, листа, статті тощо. Тому знайомство із різними жанрами, їх характеристиками та призначенням є головною умовою при роботі над випуском газети. Оформлення газети визначається змістом. Воно повинно бути подано в єдиному стилі. Кольорове оформлення: малюнки, шрифт – все це вирішується і подається в єдиному характері. Особливо це стосується пошуку кольорового рішення. Все повинно гармонійно взаємодіяти, приводити до спільної виразності, тому що правильно створена кольорова гамма газети відповідає її змісту. Від цілісного композиційного рішення залежать місце, розмір та назви статей. Обов’язковою вимогою до роботи редакційної колегії повинні бути знання про враження читачів від газети, бачення їхніх реакції на ті чи інші статті, рубрики. Особливу увагу треба приділяти сатирі та карикатурам, бо оцінка, яку виносять поведінці та вчинкам товаришів, потребує великої делікатності та об’єктивності. Щоб газета виходила вчасно, цю справу мають підтримувати, крім дітей, їхні батьки, педагоги та адміністрація школи, бо одна людина не може створити тієї особливої аури, без якої видавнича діяльність у школі засохне та перетвориться на ще одну “галочку на папері”.
       Робота дітей в шкільній газеті поглиблює знання, розвиває творчі здібності, є таким проявом суспільно-корисної діяльності, що допомагає виховувати у школярів активність, громадську позицію, організаторські здібності та вміння відстоювати власну точку зору.
       Отже, у порівнянні з уроками, позаурочна діяльність відкриває більш різноманітні можливості для задоволення індивідуальних запитів школярів  з урахуванням їхніх інтересів та нахилів, додатково мотивує учнів до навчання, допомагає самореалізації особистості, розвитку її компетентностей,  виховує морально-етичні якості, навчає спілкування в колективі, об’єднаному єдиною справою.





Комментариев нет:

Отправить комментарий